Over SV Nieuw Utrecht

Sport vereniging SV Nieuw Utrecht is in 1995 ontstaan uit de voormalige vereniging ISU en UTS. Na vele jaren verouderde clubhuis en velden van slechte conditie is de club in 2012 verhuisd naar het nieuwe sportcomplex. Het nieuwe sportcomplex is gevestigd op sportpark Rijnvliet 3 te Utrecht. De vereniging gelooft in diversiteit en streeft ernaar om een zo divers mogelijk ledenbestand op te bouwen. Jarenlang voert SV Nieuw Utrecht actief beleid om de leden van verschillende achtergronden thuis te laten voelen binnen de club. SV Nieuw Utrecht is een dynamische vereniging van doeners die naar continue verbetering streeft.

De vereniging beschikt over een mooie accommodatie. Het sportpark Rijnvliet, accommodatie is gebouwd in 2012. Met 2 grote binnenruimtes waarvan de 1 grote kantine. En met 6 grote kleedkamers. Er zijn 2 voetbalvelden waarvan een hoofdveld met een tribune voor 300 mensen publiek en een prachtig kunstgrasveld. Op het kunstgrasveld wordt tevens het merendeel van de wedstrijden van de jongste jeugd gespeeld. Bij SV Nieuw Utrecht kan er dus nagenoeg altijd op een goede ondergrond gevoetbald worden.

De jeugdafdeling telt op dit ogenblik 130 leden waar veel aandacht aan besteed wordt. De afgelopen jaren is de jeugdafdeling sterk gegroeid en we zien nog steeds een jaarlijkse toename van het aantal leden.

Als voetbalvereniging begeleidt SV Nieuw Utrecht kinderen/tieners in een gevoelige periode van hun leven. Naast de voetbaltechnische ontwikkeling moet er oog zijn voor het bijbrengen van sociale omgangsvormen, normen en waarden, leren samen te werken, doelen te bereiken en het tonen van respect voor teamgenoten, tegenstanders en begeleiders.

Missie

Wij streven naar een voetbalvereniging waar iedereen zich thuis voelt. SV Nieuw Utrecht biedt voetbalsport, op zowel prestatief als recreatief niveau, aan een breed publiek, waarbij sprake is van verbinding tussen deze twee niveaus. Binnen de vereniging staat naast plezier in voetbal een actief verenigingsleven centraal.

Visie

Bij SV Nieuw Utrecht is elk individu welkom om op zijn of op haar eigen niveau te voetballen. SV Nieuw Utrecht is een kwaliteitsvereniging die de leden de gelegenheid biedt met veel plezier te voetballen, te presteren, te ontspannen en deel te nemen in het verenigingsleven. De vereniging vervult in Utrecht een toonaangevend sociaal en maatschappelijke functie.

Tot slot kan nog gemeld worden dat er elke zaterdag tal van vrijwilligers in de weer zijn om alle teams te begeleiden. De enorme inzet van al deze vrijwilligers is kenmerkend voor de vereniging SV Nieuw Utrecht.